Carlijnbackxoeganda.reismee.nl

Babieshome en Sipi falls!

Lieve mensen,

Ik probeer mijn verhaal wat in te korten anders wordt het weer een erg lang verhaal.

Op Babieshome is het nog steeds erg leuk! Ik geniet ervan om de kindjes te vertroetelen en te verzorgen. Wel zijn we soms met veel vrijwilligers waardoor ik niet echt mijn ding kan doen. Ik probeer niet alle aandacht aan één kindje te geven want dat is niet goed voor ze. Ook denk ik veel na tijdens het werken met de kinderen. Van de ene kant is het heel fijn om de kinderen te vertroetelen en dat ze met zijn alle op je afgerend komen als je sochtends aankomt lopen. Van de andere kant is het afwijkend gedrag en vraag ik me wel eens af of zoveel vrijwilligers goed voor ze is. Maar dat is iets waar ik me nog wel in wil gaan verdiepen.

Hieronder een lijstje wat we tot nu toe aan hebben geschaft van het ingezamelde geld:

- Zwemmen met de kinderen
- Vaseline potten
- Luiers
- Looprek Doreen en spalken voor Doreen
- Fruit (we hebben bananen en ananas uitgedeeld, wooow dat was smullen!)
- 50 kg suiker (de suiker was op)
- Poedermelk voor de baby’s
- Zeep en cookingoil
- Kleding/schoenen/sokjes/vitamine pillen
- Cakjes voor de kindjes met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking

We gaan nog veel meer goede dingen voor ze doen, we houden jullie op de hoogte!
We hebben weer met de peuters/kleuters gezwommen, wat genoten ze ervan zeg! Afswa viel in haar zwemband in slaap, wat lief (zie foto). Laatst had het een ochtend geregend, Viv en ik kwamen aan bij babieshome en er was 1 auntie te bekennen, geen idee waar de andere waren. De kinderen hadden nog geen eten gekregen en het was inmiddels al 10.15. De aunties komen dan later omdat het regent. Ook komt het wel eens voor dat de baby’s pas om 11.00 eten krijgen, daar blijf ik verbaasd over. Ook vind ik het nog steeds erg dat kinderen overal hun behoefte doen omdat ze geen luiers dragen. Vandaag was er geen water, dat betekent dat de kinderen niet gewassen worden en ook geen schone kleding aankrijgen. Dat vind ik nog steeds erg. We vonden in een hok 3 grote bakken waar half natte kleding in lag, ze doen daar gewoon niets aan. We hebben de kleding opgehangen en smiddags opgevouwen zodat we weer schone kleding aankrijgen.

Ik wil in mijn gedachte nog steeds van alles anders doen zodat de kindjes het nog beter hebben maar ik heb mezelf eroverheen gezet. De Afrikaanse cultuur is zo anders en dat accepteer en respecteer ik.

Weeeeeekend!

Zaterdag 4-10
We hebben nu 2 dagen geen water, dan kom je er pas echt achter waarvoor je allemaal water voor gebruikt. De wc is nu echt ranzig, we kunnen ons niet douche, niet koken maarja dat is Afrika zullen we dan maar denken. Onze viv was er vanochtend natuurlijk weer vroeg bij, om 7.30 staat de havermoutpap en koffie al klaar. We vertrokken om 10.00 met Ahmed naar Sipifalls, onderweg hebben we weer een hoop gezien dus het was stil in de auto. In Mbale gingen we lunchen ik had een pizza besteld. Ik kon het eigenlijk wel weten na 1 uur had ik eindelijk mijn pizza, we moesten weer lang wachten waarschijnlijk moesten ze de kip nog slachen en moesten de uien nog uit de grond getrokken worden. Maar geen haast hoor, gewoon relaxxxxx. Na een uur rijden kwamen we aan in de bergen van MountElgon bij Sipi. We wisten niet wat we ervan moesten verwachten maar WOW wat een uitzicht en wat een mooi resort. Dat heeft travel4change weer goed geregeld! We hebben genoten van het prachtige uitzicht, het geluid van de watervallen en van het zonnetje. Na een korte zit zijn we een berg opgewandeld om naar de zonsondergang te kijken. Na een paar foto’s gemaakt te hebben begint het hard te regenen > Doei zonsondergang! Het uitzicht was in ieder geval mooi. Savonds hebben we heerlijk Afrikaans gegeten en de avond afgesloten met Nile club bier en Niels verslaan met een potje Ezelen :P he Niels

Laughing


Zondag 5-10
Vannacht heeft het erg hard geonweerd, het lekte in onze hut. Helaas niet veel geslapen maar om 7.30 ging de wekker weer! Vandaag gaan we Hiken in Sipifalls. Het was stralend weer, we kregen African coffee met scrambledeggshmm. Daarna begon de hike tocht, 4 uur lang door kleine modderige paadjes door de bergen, wat was het gaaf! De bananenbomen, de theeplantages, de lokale bevolking in klei hutjes, de watervallen! Job was onze tourguide aardig ventje hoor maar hij vroeg om de 100 meter: Guy show are you, do youlike the walk…. Jaaaaaa en door. Vivian had iemand aan haar hangen die haar hielp om van de steile glade paadjes af te gaan. Na een aantal uren wandelen vroeg hij: Do you have money for me tobuysomebooks. Viv dacht wat is dit, vraag dat dan na de tour. Hij kreeg niets en weg wassie. Als hij nou had gewacht dan had hij echt wel wat gekregen. Tijdens de lunch kwam er een paradijsvogel op me af, hij heeft mijn thee omgegooid en mijn bananencake gepikt weeh. Na een stevige en zeer indrukwekkende wandeling hebben we eindelijk na 2 weken met warm water gedouched, heerlijk! Goed weekend gehad!

Morgen gaan we een dagje naar de village. Het is 2 uur van jinja vandaan. De mensen leven daar erg primitief. Ze wonen in klei hutjes, hebben geen stroom enz. We nemen waterballonnen, kleurboeken en kleutjes mee.

Oh wat gaat de tijd snel, nog even en dan komt Sander al, ook daar heb ik erg veel zin in!
Kiss

Reacties

Reacties

Jozien

Wat een verhaal , mooi hoor om mee te lezen, maar tussen de regels door lees ik je betrokkenheid maar ook het gevoel van onmacht omdat je dingen ziet gebeuren die zo anders kunnen volgens jouw. Het is goed om te lezen dat je in de weekende ontspannen kunt en de loslaten zodat je weer kracht en energie opdoet voor het volgende
Succes met alles gr uit Hulten

Judith

He meid! Dat klinkt inderdaad als een geslaagd weekend, alle tijd wordt benut! leuk om te lezen waar al het geld naar toe gaat, daar zullen ze blij mee zijn! Jou kennende haal je het beste uit het vrijwilligerswerk bij babieshome, ondanks dat je hier wisselende gevoelens bij hebt! Wat zal de tijd voor je vliegen! Geniet er lekker van!

angelique

wat een belevenissen!! Jammer kon ik Viv dr verslag niet lezen. Site is even uit de lucht.. doe haar de groetjes. xx Angelique

Anita de kort

Mooi...hééél mooi Carlijn, die kindjes gaan jullie lieve aandacht nog hard missen straks! Maar alles wat jullie daar nu doen is voor hun een geschenk!

Manou

:) heeeeerlijk Carlijntje!! Super verhaal, ik weet niet wat ik er op moet zeggen. Heb weer genoten! Xx liefs

Jan

Weer n mooi verhaal ...ik zou ook erg moeten wennen aan de Afrikaanse gewoontes als ik daar zou zijn ..maar ja je moet wel...zeker dat lakse gedrag vind ik minder en dat die kinderen niet op tijd eten krijgen ...niks aan te doen waarschijnlijk gr Jan

Tillie wil doorakkers

Erg indrukwekkend allemaal wat zijn wij verwend hier hoef je je decolleté niet te showen om iets te krijgen
Geniet nog maar want het is zo voorbij
Groeten van ons en uiteraard van de jongens van de lichtert

Joyce

Mooi verhaal, helaas valt het niet mee om de wereld te beteren maar je steentje bijdragen is dan al mooi! Wel heftig om zo dichtbij mee te maken hoe het ook anders kan dan in NL. Fijn dat je tussendoor nog meer moois mee mag maken! Lekker genieten en werkse! Xx

mariannevanriel@gmail.com

Hoi Carlijn
Wat een belevenissen in de tijd dat je in Afrika bent.
Je zult hier straks alles pas een plekje kunnen geven
als je weer op Nederlandse bodem bent.
Veel verhalen te vertellen straks.
Laat alles maar komen zoals het komt.
Lieve gr van Marianne

Iris

Leuk verhaaltje, enne hakuna matata carlijn!

papaaai

Carlijn, we genieten van jou mooie verhalen, wat een andere wereld, maar daardoor ook heel mooi. Geniet van elk moment dat je er bent, en ga door met alle goede dingen die je daar voor de kinderen doet.We blijven je elke dag volgen.

Danique

Zusjaaa.. weer een mooi verhaal. En daar speel je wel spelletjes weeehhh.. haha grapske. We zijn thuis onder de indruk van je schrijfstijl.. zoals papa zegt; t leest lekker weg.. heel veel plezier daar en succes! Mis je.. tot snel xxx

Vivianooo

Carlijn is fijn! Wat een toptijd! Truste en tot morgen, de havermout staat om 7:30 klaar ;) zet jij de wekker?

Carlino herself

Bedankt voor jullie reacties, vind ik er leuk om te lezen! haahah Tilly die decollete mag ik hier NOWAY laten zien hahaha

annie

hoi Carlijn, zo zie je maar, ieder land heeft zijn eigen gewoontes.We weten dat dat lakse gedoe niks voor jou is. Helaas schiet het voor jou alweer op. Nog even kan je de kindjes nog verwennen en daarna met Sander het land verkennen. Heel veel plezier nog!

tante marianne

Hoi Carlijn, weer n geweldig verslag. En wat n verschil met hier in nederland. Hier worden we al gefrustreerd als we 2 uur geen water hebben, laat staan 2 dagen. En wat vliegt de tijd. Geniet er vooral ook van. Groetjes x

anja v dijk

He mzungo,
Ook wij hier volgen jou,en je mooie verhalen, en foto´s maar wat een anders wereld daar,onvoorstelbaar!!!!!
Blijf lekker genieten,veel ervaring opdoen en cultuur snuiven!!
Nog een fijn tijd, ook strakjes als Sander er is,xxx
Tot ziens

Lucie jansen

Erg indrukwekkend allemaal Carlijn. Je leeft daar in een totaal andere wereld maar de mensen daar weten niet beter. Petje af voor wat jullie daar allemaal doen.

Lucie jansen

Erg indrukwekkend allemaal Carlijn. Jullie leven daar in een totaal andere wereld maar de mensen daar weten niet beter. Petje af voor wat jullie daar allemaal doen????

Elmi

Hoi Carlijn
Wat bijzonder allemaal, tja het is bekend dat je daar niet de gewoontes kan veranderen alleen wat toevoegen, de kinderen zijn iig erg blij met jullie en daar gaat het om, succes, liefs Frans en Elmi

Eva

super leuk om je verhalen te lezen! heel indrukwekkend! geniet er nog van. xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel4Change