Carlijnbackxoeganda.reismee.nl

De tijd vliegt!

Daaar ben ik weer!

Wat gaan de dagen toch snel! Ik heb het nog reuze naar mijn zin in Uganda! Er zijn weer nieuwe gezellige vrijwilligers bijgekomen!

7/10 Er was geen water bij babieshome dat betekend dat de kinderen niet gewassen kunnen worden. Pff wat stonk het. Als ik sochtends aankom liggen de kinderen in natte broeken. Het stinkt naar oude urine. We geven de kindjes dan gelijk nieuwe kleding aan. Savonds kregen we te horen dat ee een ma in Kampala overleden is aan het Marburg virus. We wisten er nog maar weinig van maar goed klonk het niet. Ik maakte me best wel zorgen. (nu is het gelukkig helemaal weg uit Uganda).

8/10 Vandaag zouden we naar the village gaan (hetzelfde idee ala groeten uit de rimboe). Ze leven daar in rieten hutjes en ze leven erg primitef. Helaas ging het niet door, de ambassade had het ons afgeraden om te gaan. Dat vons ik erg jammer. We zijn naar babieshome gegaan, viv en ik kochten babieolie om de gehandicapte kindjes te masseren. Ze vonden het heerlijk en vooral Anna ontspande zich! Tijdens het masseren zing ik liedjes voor haar: Anna banana lalalala dat vindt ze erg leuk!

9/10 Vandaag hebben we de gehandicapte kinderen getrakteerd op frisdrank. Ze vonden het erg lekker! Verder heb ik nog met de kinderen gezongen, boekje voorgelezen, kinderen eten gegeven, verschoond enz. 10/9 Vandaag gingen Viv en Merel op safari, weeh nu mowst ik ze een aantal dagen missen! Ik ben met Karlijn naar het nijlresort gegaan, wat een schitterende dag was het en wat hebben we gelachen. Naast ons lagen dronken Amerikanen en zeiden na hun eerste drankje al: Fuck yeah we are so drunk right now. Het blijft soms vreemd om bij zo'n moi zwembad te liggen omdat het contrast zo groot is! Toch kan ik er wel van genieten, je kan er toch niks aan veranderen. Op de terugrit zaten we weer bij Mozes op de boda, hij vertelde over zijn 2 vrouwen en 12 kinderen. Hij zei: Ik wil nog 1 mzungu (blanke) en daar 2 kinderen van. Toen zei ik in mijn gebrekkig Engels: And then the production will stop? Karlijn zat achter mij en moest hard lachen haha. Tja ik ben nou soms iets te nieuwsgierig en te direct. Savonds deden we een drankje bij the flavours! We hebben lekker gekletst en wat hebben we veel overeenkomsten, bijna eng gewoon haha. It's in the name ;)

11/10 Vandaag nog een dagje relaxen. Ik was helemaal verbrand, ik leek wel op een slang al mijn huid liet los haha. Die mensen kijken je dan ook heel raar aan: Your skin is falling of! En dan met zo'n gezicht alsof ze weet ik veel wat zien haha. Op de boda kwamen we een optocht met mensen tegen. Gekke pakjes en rare geluiden maakte ze. Ik vroeg aan Mozes wat dat was: Yeaah they are surcemsiced (besnijdenis). Ik dacht oh ja dat gebeurd hier. En ook daar moest ik natuurlijk in de puntjes alles over weten en Karlijn maar lachen achterop de boda. Savonds gingen we naar een jamsessie en naar een club ? the office. Leuk om een x te zien maar ik heb niet de behoefte om terug te gaan. Toen ik binnen kwam werd ik door de bewaker gefouileerd. Iedereen mocht zomaar doorlopen maar tegen mij zei ze: 5000. Ik zei wat? 5000! Ik zei for what? For the transport, ik dacht ja dit is weer zon corrupt gedoe, Ik ben gewoon doorgelopen. Bij de andere vroeg ze het niet. Daarna werd ons verteld dat we onze spullen goed bij ons moesten dragen. Nou ik voelde me in de club behoorlijk blank en ik had het rond 1.30 wel gezien maar leuk om mee te maken!

12 en 13/10 Mijn laatste week al in babieshome! Wat gaat het ontzettend snel! Vandaag kwam er een groep mensen langs om te komen kijken. Ze hadden allemaal een dikke camera om hun nek. Het blijft apart dat er toeridten langs komen maar ik snap het ergens ook wel. Smiddags zijn we met de baas Sharon naar de nieuwe babieshome gaan kijken. Het was een groot stuk land. Wat hebben we gelachen! Ik zal het kort houden, we hebben geprobeerd om de matoke bananen uit de boom te halen (trekken, duwen,klimmen, voetje). Uiteindelijk hadden we twee grote trossen de kinderen krijgen dus morgen matoke voor lunch!

14/10 Vandaag mochten we bij een auntie op kraamvisite. Ze is eindelijk bevallen van een meisje. Haar huisje bestaat uit een klein sten hokje waar net een bed in past en een klein bankje. We hebben een jurkje gekocht op de markt. We vroegen naar de naam van het meisje. Ze had nog geen naam en dat moesten wij met zijn 4e bedwnken. Ik dacht dat het een grapje was maar ze meende het. De vorletter moest met een J beginnen. We noemde haar Jolien. We zochten de betekenis op van de naam en het betekend: God is genadig! Hoe toevallig! De naam moet hier ook een betekenis hebben. Wat een eer dat wij haar naaam hebben bedacht! Smiddags hebben viv en ik behoorlijk gezweet haha. We hebben heeel veel inkopen gedaan voor babieshome en the village! Wat waren ze weer blij!

15/10 Vandaag gingen we dan toch naar the village! Heel apart om te zien. De weg er naar toe was heel slecht door de regen. De kinderen zitten op houtenbankjes onder de boom. Daar krijgen ze les. We werden voorgesteld door de schoolhoofd. Alle klasjes zongen voor ons. De schoolhoofd zei: areyou happy to see them? Yes sir? What, are you happy to see them? De kimderen nog harder; Yes sir!!!! Toen we wegliepen klapte ze in een ritme en bedankte ons. Ik dacht dat ik de koningin was! Ik voelde me er ongemakkelijk bij! Ik dacht doe maar normaal dan doe je al gek genoeg hw mam haha. ook knielde er een vrouw voor ons heel apart. Smiddags deelde we balonnen uit en maakte we een grote groepsfoto voor travel4change. Wat een mooie ervaring was dat, dat had ik altijd al willen zien! Wist je dat de kinderen in the village soms al op hun 14de zwanger raken?

16/10 Vandaag hebben we de kamers gepoetst met detol wat rook het weer lekker. We hebben nog spulletjes gekocht die de vrouwen in the village maken zo sponseren we hun ook weer. Ook hebben we geld gedoneerd voor de voeding van m.. M. Heeft speciale voeding nodig doordat hij viezigheid heeft binnen gekregen toen hij in een wc lag. Zijn maag is beschadigd. We hebben ervoor gezorgd dat hij een maand vooruit kan met speciale voeding. Tot hij geadopteerd wordt door een Amerikaans stel. De voeding is erg duur en kan anders niet betaald worden.

Vanavond afscheid genomen van Viv, wat heb ik een top tijd gehad met haar. Ik ga haar zeker missen!!! Morgen ga ik Sander ophalen, ik laat hem jinja zien en dan begint onze safari!

Wat een lang verhaal weer! Misschien zijn jullie al lang afheaakt haha en ik heb nog zoooo veel meer te vertellen. X Carlijn

Reacties

Reacties

manou

Heerlijk verhaaltje voor het slapen gaan;). Super te lezen! Wat vliegt de tijd inderdaad zeg! Maar das niet erg. Dat betekent dat je t naar je zin hebt!! Geniet van de komende weken met Sander!! Heel veel plezier! Maak mooie herinneringen! Tot snel:D
Liefs

judith

Leuk om weer wat te lezen!! En nu lekker genieten met sander tijdens de safari! Heel veel plezier! X

annie

fantastisch om te lezen, ontroerend, lachwekkend en ook zielig. Een hele ervaring. Dit vergeet je nooit meer. Heel veel plezier de komende weken. groetjes Annie

jorine

Weer een heel mooi verhaal om te lezen. Je bent echt veel ervaringen rijker. Dat de tijd snel is gegaan is een goed teken, heb je het goed naar je zin gehad.
Heel veel plezier de komende weken, en geniet er samen van!

Groetjes jorine

Tillie wil

Wat zijn wij verwend wij vliegen voor alles naar de winkel maar we weten toch niet beter wat is het snel gegaan maar fijn dat jou Sander er bijna is geniet samen want het komende jaar ben je druk met verbouwen potten en pannen kopen (geen rokjes en schoenen kan niet meer ) hopen nog meer te lezen willen alles weten (bijna alles) samen nog veel genieten

Frouwkje

Leuk om te lezen Carlijn! Wat n super goede dingen hebben jullie daar gedaan! Nu lekker genieten samen met Sander, veel plezier! !! X

Jozien

Nu Carlijn mij verveelt het zeker niet, ik vind het geweldig om het zo te lezen, wat een grote contrasten bestaan er toch in de wereld in het leven. Ik wens je nog een heel goed en mooi verblijf samen met Sander, ik hoop dat ook jij kunt genieten van de tijd samen en ook je ervaringen en indrukken op voorhand met hem kunt delen zodat je je een beetje los kunt maken van alle bijzondere mensen die je hebt leren kennen. Heel veel plezier op safari en uitkijken voor overstekende dieren!! gr uit Hulten

angelique

afgehaakt???? natuurlijk niet, ik vind het leuk om van jullie avonturen op de hoogte te blijven. Ik blijf je lekker nog een maand volgen ;-)

Iris

Ik ben niet afgehaakt hoor, super leuk om te lezen! Geniet!

marian v amelsfort

Hoe gaaf! Prachtig om mee te mogen maken.
Ik wil je nog ff laten weten dat we 2 nov een puppie bij krijgen!
Ben zoooo blij:-) Het is ook een boomer en we noemen hem Goof!
Kom tzt maar eens kijken! Groetjes ook aan Sander. Xxx

Annette Jacobs

Hoi Carlijn, het verveelt niet hoor jou verhaal en we gaan
vast nog meer horen van je. Een hele fijn trip met Sander.
x

Petra en Ad

Hoi Carlijn ,
Wij zijn nooit afgehaakt we vinden jou verhalen ontzettend interessant wat maak daar veel mee en wat doe je goeie dingen. Je zal wel blij zijn dat je Sander weer ziet , wij zijn trots op ons buurmeisje.
Nog een hele fijne vakantie samen tot ziens.

paul en anita de kort

Hoi Carlijn, (en inmiddels ook Sander)
Het eerste deel, werken in baby's-home, zit er dus al op!
Geniet nu van het tweede deel samen met Sander. Jullie gaan vast nog hele mooie dingen zien en beleven!!
We zijn benieuwd naar de komende reisverhalen...
Groetjes uit Alphen.

Lucie Jansen

Wat hebben jullie daar mooi werk verricht Carlijn! Jullie zullen gemist worden. Nu nog genieten van je heerlijke vakantie samen met Sander.

gijs

Yes! Het 'begint'!

anja van dijk

Mooie ervaringen neem je mee!!!
Nog een fijn vervolg samen en blijf genieten!!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel4Change